Ve spojení s OEM partnery v prvovýrobách vyvíjí náš partner Hidria AET stále novější systémy pro studené starty do dieselových agregátů. Nové generace dieselových motorů jsou již v souladu s normami EURO5 a výš. Elektronické jednotky žhavení umožňují více než 40% snížení škodlivin vznikající během studených startů a motory mají tak zároveň mnohem tišší provoz. Požívání kvalitních náhradních dílů je velmi důležité také při opravách. Hidria AET vyrábí náhradní díly v nejvyšší kvalitě podléhající všem platným certifikátům jakosti a normám. ISO9001,ISO14001,ISO TS 16949
Provedení o napětí:
4, 4V, 4, 7V, 5V, 6V, 6,5V, 7V, 8V, 8,5V, 9V, 9,5V,
10V, 10,5V, 11V, 11,5V, 12V, 12,5V, 14V, 20V,
22V, 23V, 24V.
Provedení v čase žhavení:
2s, 4s, 4,5s, 5s, 6s, 7s, 8s, 9s, 10s, 12s, 16s, 18s, 20s, 22s, 25s, 30s, 40s.
Použití: osobní, LUV automobily, zemedělská, stavební a manipulační technika.
Žhavící svíčky v e-shopu
Provedení o napětí:
8V, 9,5V, 11V, 12V, 19V, 20V, 21V, 23V
Použití:
LUV a nákladní automobily, zemedělská,
stavební a manipulační technika.
Termostarty v e-shopu
Provedení o napětí:
12V, 24V
Použití:
Vstřikovací čerpadla Bosch, Lucas
Elektromagnetické ventily v e-shopu
Provedení o napětí:
12V, 24V
Použití:
Do sání vznětových motorů jako předehřev
Ohřívače vzduchu v e-shopu
Pro snížení kouřových emisí
K ohřevu nasávaného vzduchu
Ke snížení hluku a vibrací motoru
Pro zlepšení jízdních vlastností za studena
Fází předžhavením dodávají dostatečnou tepelnou energii pro studený start. Svíčky jsou napájeny odpovídajícím napětím a těsně před startem motoru, jimi protéká elektrický proud. Žhavící část se velmi rychle zahřeje a rozžhaví. Samozřejmě je třeba dostatečného času pro dosažení správné teploty, čímž se docílí stabilního spalovacího procesu, který také závisí na různých konstrukcích motorů.
Za účelem snížení emisí výfukových plynů, stejně jako běhu studeného motoru, svíčky ještě žhaví po nastartování.Samozřejmě že čas dožhavení je závislý na teplotě motoru, protože jak známo studený motor vždy vytváří více hluku a škodlivých emisí.
Při výměně žhavících svíček věnujte zvýšenou pozornost na následující:
Důležitým faktorem pro výměnu žhavících svíček je správné dodržení utahovacího momentu při
montáži do dieselového motoru a matice pro připojení kabelu napájení !
1) Používejte vždy správný klíč pro žhavící svíčku a připojovací terminál napájení
2) Dbejte na to, aby nečistoty okolo otvoru nevnikly dovnitř do válce motoru
3) Ujistěte se, že žhavící svíčky mají stejný závit jaký je v hlavách válců
4) Žhavící svíčky musí být utaženy správným momentem
5) Matice pro připojení musí být utaženy správným momentem
Žhavící svíčka by mohla být poškozena neodpovídajícím dodržením utahovacího momentu a to by
mohlo vést až k neodstranitelnému poškození motoru !
Respektujte prosím informace výrobce vozidla.Nepoužívejte olej ani mazací tuk na závity žhavící
svíčky.Dodržujte maximální kroutící moment pro dotažení:
M8 závit 8-14 Nm
M10 závit 15-18 Nm
M12 závit 20-25 Nm
Dieselový motor nastartuje v teplém a suchém počasí i když je jedna žhavící svíčka defektní a žhaví pouze zbývající svíčky. I když je nastartování obvykle doprovázeno zvýšenou produkcí emisních látek a někdy otřesy motoru, řidič si nevšimne těchto signálů, případně není schopen je správně interpretovat. Nepříjemné překvapení přichází když je vlhko a zima a přijdou první mrazíky. „Zdroj tepla“ v dieselovém motoru nefunguje a motor přinejlepším bude špatně startovat a kouřit, i když více pravděpodobné je, že vůbec nenastartuje. Následující text popisuje typické druhy poškození a jejich příčiny. Tato diagnostická pomůcka ve většině případů umožní rychlé odstranění nedostatků.
Příčiny: narušení spirály z důvodu:
a) práce s nadměrným napětím, např. s pomocí startovacího zdroje
b) proud protéká příliš dlouho kvůli nefunkčnímu relé
c) nedovolené dožhavování zatímco motor běží
d) používání žhavící svíčky, která není kompatibilní s dožhavovacími svíčkami
Způsoby nápravy:
a) použijte 12V startovací zdroj
b)/c) zkontrolujte předžhavící systém, vyměňte žhavící relé
d) instalujte kompatibilní žhavící svíčky
Příčiny: nadměrné ohřívání žhavícího kolíku z důvodu:
a) předčasný vstřik paliva
b) tryska je nepropustná nebo zanesená sazemi
c) poškození motoru, například kvůli korozi pístu nebo poškození vačky atd.
d) kapající trysky
e) pístní kroužky jsou zadřené
Způsoby nápravy:
a) přesné nastavení vstřikování
b) vyčistit vstřikovací trysky
c) zkontrolovat profil trysky
Příčiny:
a) trhlina ve spojovací matici, spojovací matice byla utažena nadměrným momentem
b) poškozená šestihranná matice, použity nesprávné nástroje, deformace svíčky způsobí zkrat mezi
pláštěm svíčky a kruhovou maticí
Způsoby nápravy:
a) utáhněte spojovací matici momentovým klíčem, dodržujte předepsaný moment
b) utáhněte svíčku vhodným momentovým klíčem, dodržujte předepsaný moment (dle příručky
výrobce)
Příčiny: nadměrné zahřátí žhavícího kolíku z důvodu:
a) předčasného vstřiku paliva, které způsobí přehřátí žhavícího kolíku a žhavící spirály, žhavící
spirála se stane křehkou a poškodí se
b) prstencová mezera mezi pláštěm a žhavícím kolíkem je narušena, v důsledku toho dojde k
nadměrnému úniku tepla ze žhavícího kolíku, regulační cívka zůstane studená a umožní průchod
nadměrného proudu žhavící spirálou, která se tím pádem přehřeje
Způsoby nápravy
a) zkontrolujte vstřikovací systém a nastavte správné časování vstřiku paliva
b) dodržujte předepsaný moment při dotahování při instalaci žhavící svíčky